Frakt

Generelt:

Alle bestillinger kan hentes ut fra Solskjerming AS sitt lager i Fredrikstad kostnadsfritt. Merk at fullt oppgjør må være innbetalt før utlevering.

Dersom kunde ønsker bestillingen tilsendt kan Solskjerming AS formidle og organisere frakt via tredjepart. Tjenesten leveres da av DB Schenker.

Ved bedriftslevering kjøres varen(e) ut til kunde uten varsling i forkant (dagtid).

Ved privatlevering skjer utkjøring ofte kveldstid, og kunde blir som regel kontaktet av DB Schenker i forkant. Merk at unntak forekommer, spesielt på større forsendelser (ved f.eks. systemer med 4-7m bredde).

Ved avtale om frakt kontakter Solskjerming AS kunde før DB Schenker henter forsendelsen. Dette for å unngå at kunde f.eks. er på ferie idet DB Schenker forsøker utlevering.

Når kunde har fått beskjed om at varene er underveis med DB Schenker er det viktig at kunde kontakter DB Schenker (tlf: 07500) eller Solskjerming AS (69109888) dersom kunde ikke har blitt oppringt av DB Schenker (for avtale om utkjøring) i løpet av 3-5 arbeidsdager.

Ved varemottak er det spesielt viktig at kunde sjekker (og evt. anmerker for) eventuelle fraktskader. Kunde mottar eget skriv om hva å se etter, og hvor/dan å anmerke, fra Solskjerming AS i forkant.

'Store' produkter får ikke plass i DB Schenkers budbil, og vil måtte kjøres ut dagtid (med lastebil).

Kunde plikter å være hjemme ved varemottaket.

Det forutsettes at at sjåfør uhindret kan kjøre frem til eiendom/utlastingssted.

Merk at DB Schenker sin sjåfør ikke har anledning til å hjelpe til med bæring av produkt(er) - unntatt ifm. utlasting fra bil.

Leveransen regnes fullført idet vare ligger på kundes eiendom - i umiddelbar nærhet til DB Schenker sin bil.

Reklamasjon på transportskader må gjøres gjeldende før transportør har forlatt kundes adresse.

Frakt innland:

Beregnes ved å legge inn postkode i handlekurv.

Har du spørsmål til frakt, kontakt oss på salg@terrassemarkise.no